ארבעה חודשים אחרי מינויו הרשמי, עו”ד עמית איסמן סימן בכנס חיפה את היעדים העיקריים שלו: הגברת האמון בפרקליטות, “צמצום תקלות במשפט” והשלטת חוק בחברה הערבית מסר שחייב לצאת מהמערכת כולה.
פרקליט המדינה עמית איסמן בכנס פרקליט המדינה, עו”ד עמית איסמן, קורא להחמרת הענישה בעבירות נשק ואלימות, כנגד הפשיעה הגואה במגזר הערבי. בכנס חיפה למשפט שהתקיים באוניברסיטת חיפה אמר איסמן כי “המסר שחייב לצאת מהמערכת כולה הוא שעבירות מסוג זה תיעננה במעצרם של אותם עבריינים עד תום ההליכים, ובענישה מחמירה מאחורי סורג ובריח. ענישה, אשר תהפוך את החזקת הנשק הבלתי חוקי ללא כדאית”.
עו”ד איסמן הוסיף כי “בעת חירום זו, ללא ענישה מחמירה בעבירות אלה, לא ניתן יהיה לייצר הרתעה. ללא הרתעה נמצא עצמנו במצב שבו התופעה רק תמשיך ותתעצם. עבירות נשק צריכות להוביל לעונשי מאסר ארוכים ומרתיעים”.
איסמן מצטרף בכך לקריאתם של המפכ”ל קובי שבתאי ושר המשפטים גדעון סער, אשר קראו לאחרונה להעלאת רף הענישה, ולכך הצטרף תזכיר חוק שפרסם סער לקביעת עונשי מינימום על החזקת נשק בלתי חוקי.

למאמר המלא (פוסטה)

כנס חיפה למשפט
כנס חיפה למשפט

סער: הגבלת הכהונה תנווט את נבחרי הציבור לפעילות למען הציבור ולא למען שרידות פוליטית

גלובס – globes.co.il
“הגבלת הכהונה (על ראש ממשלה לשמונה שנים) לא רק מונעת ריכוז כוח גדול מידי, אלא גם תנווט את נבחרי הציבור לפעילות למען הציבור ולא למען שרידות אישית ופוליטית. בסופו של דבר אנחנו צריכים להחליט האם אנחנו מעדיפים לחיות עם נורמות של עולם שלישי או שאנחנו רוצים להבטיח עתיד אחר”

קראו עוד »
מנדלבליט
כנס חיפה למשפט

מנדלבליט: “בשנים האחרונות האיום על שלטון החוק היה מוחשי וממשי”

הארץ – haaretz.co.il
מנדלבליט, שדיבר בכנס למשפט באוניברסיטת חיפה, הוסיף כי “בשנים האחרונות ניטש קרב על דמותה של מדינת ישראל כמדינה שומרת חוק. לשמחתי הרבה, לצד רשויות החוק התייצבו רבים וטובים שניצבו כנגד הפגיעה בשלטון החוק ובערובות לשמירתו, ובהם נבחרי ציבור, אנשי משפט ואקדמיה”.

קראו עוד »
גדעון סער
כנס חיפה למשפט

גדעון סער חושף: זו הסיבה שהקמתי את תקווה חדשה

ice.co.il – ice
סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער השתתף בכנס חיפה למשפט באוניברסיטת חיפה. השר הגיב לאישור תקציב המדינה ותקף את יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו: “חילצנו את ישראל משבי שנבע מהשתעבדות לאינטרסים של איש אחד”

קראו עוד »