דבר הדיקן

מצטרפים לשינוי בעולם המשפט

אם אתם מחפשים מצויינות, מחוייבות ציבורית וחדשנות במחקר ובהוראה – ברוכים הבאים לפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה.

מאז היווסדה בשנת 1991 מניפה הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה את דגל המצוינות ודגל החדשנות. המצוינות מתבטאת בכל רכיב בעבודת הפקולטה. ראשית, צוות המרצים והחוקרים, שאין כמוהו באף פקולטה למשפטים בישראל. בכל תחומי עיסוקם מהווים חברי הסגל חלוצים ופורצי דרך, ובאמצעות מחקר, פעילות ציבורית והוראה הם משנים את פני המשפט הישראלי. חשובים לא פחות, הסטודנטים. אלו נבחרים בקפידה.

חדשנות

בראשית ימי הפקולטה נבטה חדשנותה מבניית תוכנית לימודים ייחודית, בינתחומית, שהרחיבה משמעותית את היקפי הבחירה של הסטודנטים ואפשרה לימודים בתוכניות משותפות עם חוגים אחרים, מתוך הבנה שהמשפט משפיע על כל תחומי הידע האחרים ומושפע מהם. מאז, המודל הרב תחומי שיצרה אוניברסיטת חיפה הועתק במרבית הפקולטות האחרות למשפטים בישראל, ומה שהיה אז חדש, הפך למסורתי.

כדי לדעת מה ייחשב לתפיסה מסורתית בעוד שנים מעטות, די להתבונן מה בנעשה כיום בפקולטה למשפטים של אוניברסיטה חיפה. הפקולטה מובילה בארץ את המחקר וההוראה בתחום המשפט והטכנולוגיה, ובולטת בתחומים אלה בעולם כולו. החוקרים המובילים בארץ העוסקים במשפט בתחום האינטרנט והסייבר, הטכנולוגיה והרפואה מרוכזים כאן. חוקרים אחרים מובילים גישות חדשניות לשימוש במשפט ליישוב סכסוכים, לצמצום פשיעה, להתמודדות עם תאונות וסיכונים, לרגולציה של שווקים, עבודה ותחרות, להגנה של שלטון החוק במצבי חירום ובעתות רגיעה, ועוד מינעד רחב של תחומי מחקר.

מצויינות

ההקפדה על המצוינות של הסטודנטים לא מסתיימת בשלב הקבלה. המתקבלים ללמוד בחיפה נהנים מיחס אישי בכל שלבי הלימודים. הלימודים נערכים בקבוצות קטנות יחסית, וכבר בסמסטר הראשון ללימודים כל סטודנט לומד בקבוצה קטנה עם אחד מחברי הסגל הבכיר, קורס המבטיח קשר אישי כזה מתחילת הלימודים. גם בהמשך הדרך ההקפדה על היחס האישי מבטיחה שהסטודנטים ימצו את המירב מלימודיהם. התוצאות מוכיחות זאת, כשבוגרי הפקולטה למשפטים בחיפה תופסים משרות מפתח בעולם המשפט, במשק הישראלי, במדיה ובשיח הציבורי.

סטודנטים מצטיינים זוכים גם באפשרות להשלים במקביל ללימודיהם, בתוך ארבע שנים, גם תואר שני בפקולטה או תואר שני בחוג אחר באוניברסיטה. הן בתואר הראשון והן בתואר השני הפקולטה מציעה גם מגוון של מלגות ופרסי הצטיינות למועמדים וסטודנטים שמגיעים להישגים הראויים לציון מיוחד.

פרקטיקה

גם מערך הקליניקות של הפקולטה הוא מוקד של מצוינות. בקליניקות המשפטיות עובדים הסטודנטים עם חבר סגל ועם עורך דין, וביחד, באמצעות הליכים משפטיים, השתתפות בדיוני הכנסת ואצל קובעי מדיניות ועוד, מיישמים את שלמדו ומשתמשים במשפט ככלי המוביל לשינויים חברתיים.

קבוצות קטנות ויחס אישי

הסטודנטים משתתפים עם חברי הסגל במחקר פורץ הדרך, כתלמידים בסמינרים ובקליניקות, כעוזרי מחקר וכשותפים למחקרים ולמאמרים. באמצעות ההסכמים הבינלאומיים הרבים, סטודנטים המעוניינים בכך יכולים גם להשלים חלק ממכסת לימודיהם באחת מהאוניברסיטאות המובילות בארצות הברית, קנדה או אירופה, או ללמוד מהחוקרים המובילים בעולם המגיעים כמרצים אורחים לפקולטה בחיפה במסגרת תכנית הלימודים הגלובלית. במסגרת התואר השני לומדים בפקולטה משפטנים מעולים בתוכניות המשלבות התמחות בתחום משפטי או בינתחומי מסוים, מציעות תובנות מחקריות ומקנות כלים מעשיים לעורכי דין.

מלגות ופרסים

בכל שנה נבחרים סטודנטים מצטיינים הזוכים במלגות ובפרסים. כמו כן, הפקולטה במסגרת פעולות המועצה להשכלה גבוהה – ועדת ההיגוי של ות”ת להרחבת הנגישות להשכלה הגבוהה מציעה לסטודנטים ומלגת לימודים ו/או מלגת קיום שתסייע לסטודנטים להתמקד בלימודים. צפו באתר המלגות לסטודנטים מצטיינים ובקול הקורא למלגות ופרסים נוספים.

אם אתם מחפשים מצויינות, מחוייבות ציבורית וחדשנות במחקר ובהוראה – ברוכים הבאים לפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה.