ארבעה חודשים אחרי מינויו הרשמי, עו”ד עמית איסמן סימן בכנס חיפה את היעדים העיקריים שלו: הגברת האמון בפרקליטות, “צמצום תקלות במשפט” והשלטת חוק בחברה הערבית מסר שחייב לצאת מהמערכת כולה.
פרקליט המדינה עמית איסמן בכנס פרקליט המדינה, עו”ד עמית איסמן, קורא להחמרת הענישה בעבירות נשק ואלימות, כנגד הפשיעה הגואה במגזר הערבי. בכנס חיפה למשפט שהתקיים באוניברסיטת חיפה אמר איסמן כי “המסר שחייב לצאת מהמערכת כולה הוא שעבירות מסוג זה תיעננה במעצרם של אותם עבריינים עד תום ההליכים, ובענישה מחמירה מאחורי סורג ובריח. ענישה, אשר תהפוך את החזקת הנשק הבלתי חוקי ללא כדאית”.
עו”ד איסמן הוסיף כי “בעת חירום זו, ללא ענישה מחמירה בעבירות אלה, לא ניתן יהיה לייצר הרתעה. ללא הרתעה נמצא עצמנו במצב שבו התופעה רק תמשיך ותתעצם. עבירות נשק צריכות להוביל לעונשי מאסר ארוכים ומרתיעים”.
איסמן מצטרף בכך לקריאתם של המפכ”ל קובי שבתאי ושר המשפטים גדעון סער, אשר קראו לאחרונה להעלאת רף הענישה, ולכך הצטרף תזכיר חוק שפרסם סער לקביעת עונשי מינימום על החזקת נשק בלתי חוקי.

למאמר המלא (פוסטה)

כנס חיפה למשפט
מנדלבליט
כנס חיפה למשפט

מנדלבליט רגע לפני בחירת מחליפו: החלשת תפקיד היועמ”ש – סכנה לדמוקרטיה

Ynet – .ynet.co.il
אחרי שפורסם ב-ynet כי לראש ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה הובהר כי שר המשפטים סער מתכוון לפצל את התפקיד לשניים, אמר הנושא הנוכחי בתפקיד מנדלבליט: “ללא שלטון חוק יציב גם לא תתאפשר משילות”

קראו עוד »