“הגבלת הכהונה (על ראש ממשלה לשמונה שנים) לא רק מונעת ריכוז כוח גדול מידי, אלא גם תנווט את נבחרי הציבור לפעילות למען הציבור ולא למען שרידות אישית ופוליטית. בסופו של דבר אנחנו צריכים להחליט האם אנחנו מעדיפים לחיות עם נורמות של עולם שלישי או שאנחנו רוצים להבטיח עתיד אחר”, כך אמר שר המשפטים גדעון סער היום (ה’) בכנס חיפה למשפט באוניברסיטת חיפה.
סער התייחס לאפשרות לחוקק את חוק יסוד החקיקה, שאמור להסדיר את מערכת היחסים בין הכנסת לבין בג”ץ. לדבריו, כדי לחוקק את חוק יסוד החקיקה צריכה להיות נכונות של כלל המערכות להתפשר, אחרת “זה יסלים את השסעים בחברה ויהווה כר נוח לגורמים קיצונים ופופוליסטים”.

למאמר המלא (גלובס)

כנס חיפה למשפט
כנס חיפה למשפט

פרקליט המדינה על הפשע בחברה הערבית: ללא ענישה מחמירה, אין הרתעה

פוסטה- posta.co.il
פרקליט המדינה, עמית איסמן, קרא בכנס שנת המשפט בחיפה לבתי המשפט לעצור עד תום ההליכים נאשמים בעבירות נשק במגזר הערבי ולהחמיר בענישה של אלו שיורשעו בעבירות אלו. הוא גם אומר כי הפרקליטות מגבירה את מבצעי האכיפה המשולבים במגזר הערבי, כחלק מן המענה לגל האלימות בו.

קראו עוד »
מנדלבליט
כנס חיפה למשפט

מנדלבליט רגע לפני בחירת מחליפו: החלשת תפקיד היועמ”ש – סכנה לדמוקרטיה

Ynet – .ynet.co.il
אחרי שפורסם ב-ynet כי לראש ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה הובהר כי שר המשפטים סער מתכוון לפצל את התפקיד לשניים, אמר הנושא הנוכחי בתפקיד מנדלבליט: “ללא שלטון חוק יציב גם לא תתאפשר משילות”

קראו עוד »