“אופק” ללא פסיכומטרי

למי מיועד המסלול?

מסלול אופק מאפשר קבלה ללימודי משפטים על סמך לימודים של מספר קורסי ליבה הנלמדים בשנה א’ בפקולטה למשפטים. בסופו של סמסטר א’, שבו נלמדים קורסי הליבה, ייקבע מעמדם/ן של תלמידי/ות אופק – בהתאם לפירוט להלן. במהלך לימודיהם/ן בסמסטר א׳ יוגדר מעמדם/ן של תלמידים/ות במסלול זה כ”שומעים/ות חופשיים/ות”.
בחינת ההתאמה אינה מיועדת למי שלמד/ת או לומד/ת משפטים במסגרת אקדמית כלשהי.

מועמדים העומדים באחד או יותר מהתנאים הבאים יהיו רשאים/ות לגשת למבחן התאמה למסלול אופק:

  • מועמדים/ות עם ציון סכם של מעל 600 (הסכם הינו שקלול ממוצע בגרות וציון פסיכומטרי לחישוב הסכם).
  • מועמדים/ות בעלי/ות ציון פסיכומטרי של מעל 660 ועם זכאות לתעודת בגרות (בקריטריון זה לא תהיה התחשבות בציוני תעודת הבגרות).
  • מועמדים/ות עם ממוצע ציוני בגרות של 95 ומעלה (כולל בונוסים) (גם אם אין להם ציון במבחן פסיכומטרי).
  • מועמדים/ות שסיימו לימודים אקדמיים קודמים, והישגיהם/ן מדורגים בשליש הראשון של המחזור בו למדו (נדרש להביא אישור על מיקום בכיתה מהמוסד האקדמי).

דרישות כלליות: בקיאות אנגלית ועברית

על המועמד/ת לעמוד בבחינות הבקיאות המפורטות להלן טרם הירשמם/ן לבחינת ההתאמה.

דרישת קדם באנגלית

כל מועמד/ת יידרש/תידרש לעמוד ברמת אנגלית מתקדמים א’ על-מנת להירשם ללימודים בפקולטה.

ישנן שתי דרכים לעמוד בדרישה זו:

  • קבלת ציון מעל 100 בפרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית.
  • עמידה ברמת אנגלית מתקדמים א’ במבחן אמי”ר/ם.

ההרשמה למבחן אמיר נעשית באמצעות המרכז הארצי לבחינות והערכה באתר www.nite.org.il.
הרשמה למבחן אמיר”ם נעשית דרך היחידה ללימודי אנגלית כשפה זרה באתר זה.

דרישת קדם בעברית

  • מועמדים/ות ששפת אימם/ן אינה עברית יידרשו/תידרשנה, בנוסף על כך, להשיג ציון מינימלי של 120 במבחן יע”ל: הרשמה למבחן יע”ל נעשית באמצעות אתר המרכז הארצי לבחינות והערכה nite.org.il; הרשמה למבחני יעלנט נעשית דרך מחלקת הרשמה (מידע יתפרסם באתר יעלנט).
  • ניתן להיבחן במבחני הסיווג דרך המכינה של אוניברסיטת חיפה. בדיקת החלופות המוצעות ע”י האוניברסיטה תיעשה באחריות המועמד.
  • מועמדים/ות ששפת אימם/ן אינה עברית ואשר ייתקבלו/תתקבלנה ללימודים בפקולטה יידרשו/תידרשנה לעבור קורס קיץ מכין טרם תחילת לימודיהם/ן בפקולטה. לפרטים אודות הקורס, יש לפנות באימייל אל עו”ד פאתנה יוסף Fatinayoussef@gmail.com

בחינת התאמה

  1. רקע: הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה מציעה תנאי קבלה ייחודיים: לצד הקבלה על בסיס סכם, פיתחנו מסלולים חלופיים לזיהוי מועמדים ומועמדות מצוינים/ות ללימודי משפטים. הכלי המרכזי עליו אנו מסתמכים בקבלה חלופית הוא בחינת התאמה.
  2. בחינת ההתאמה בוחנת מיומנויות החשובות ללימודי משפטים ומעניקה למועמדים/ות, אשר קרובים/ות לסף הקבלה הרשמי, הזדמנות להוכיח את התאמתם/ן ללימודים בפקולטה למשפטים של חיפה. ציון בחינת ההתאמה ישוקלל יחד עם שאר נתוני הקבלה של המועמדים/ות.
  3. מועדי בחינת ההתאמה: 9.4.24, 27.6.24, 27.8.24; לא יתקיימו מועדים נוספים ולכן יש להיערך בהתאם למועדים אלה.
    שימו לב: ייתכנו שינויים במספר הבחינות שיוצעו או במועדי הבחינות, ובהתאם ייתכנו שינויים במועדים האחרונים להרשמה לבחינות ההתאמה.
    באחריות המועמדים/ות להתעדכן באתר הפקולטה בדבר המועדים הסופיים.
  4. להרשמה לבחינת התאמהיש להירשם והגיש מועמדות למסלול קדם תואר (מסלול אופק) במשפטים
    לאחר קליטת הנתונים ובדיקת התאמתך יישלח במייל קישור להרשמה למבחן התאמה
    לשאלות נוספות ניתן לפנות במייל למרכזת ההרשמה וקבלה llblaw@univ.haifa.ac.il
  5. מרכיבי הבחינה:

    • חלק ראשון ושני – בחינה על בסיס הרצאה בכיתה: ביום הבחינה יערכו שני שיעורים בנושא משפטי. בסיום כל אחד מהם יתקיים מבחן. חלק זה אינו דורש כל ידע מוקדם, ואין צורך להתכונן אליו מראש. המועמדים/ות יהיו רשאים/ות לסכם לעצמם את החומרים שילמדו במהלך השיעורים ולהשתמש בסיכומיהם/ן במהלך חלק זה של הבחינה.
    • חלק שלישי – בחינה על חומרי קריאה: כשבוע לפני מועד הבחינה, יקבלו המועמדים/ות חומר שאותו יתבקשו לקרוא מראש. החלק הראשון יעסוק בניתוח ויישום של חומרים אלו. חלק זה של הבחינה יעשה בחומר פתוח – המועמדים/ות יהיו רשאים/ות לעיין במהלך הבחינה בסיכומים שיכינו מראש. אין צורך לקרוא חומרים נוספים מעבר לאלו שישלחו למועמדים/ות.
    • חובה על כל מועמד/ת להשתתף בשלושת חלקי הבחינה.
  6. כל חלקי הבחינה יתקיימו באותו יום.
  7. לא ניתן לגשת לבחינת ההתאמה יותר מפעם אחת באותה שנה ועד למקסימום פעמיים במשך 5 שנים.
  8. בחינת ההתאמה אינה מיועדת למי שלמד/ת או לומד/ת משפטים במסגרת אקדמית כלשהי.
  9. תוצאות מבחן ההתאמה יפורסמו לאחר כשלושה שבועות מיום הבחינה. כמו כן, תוצאות הבחינות אינן מועברות למועמדים/ות, לא מתפרסם פתרון בחינה ואין אפשרות ערעור על תוצאותיהן.

מהלך הלימודים בסמסטר א’

המועמדים/ות שיתקבלו למסלול ילמדו כתלמידי/ות אופק בסמסטר א’ בפקולטה. לימודים אלו יכללו לפחות את ארבעת הקורסים הבאים: מקורות המשפט, מיומנויות המשפט, משפט פלילי ומשפט חוקתי (להלן: “קורסי ליבה”). המועמדים/ות תהיינה/יהיו רשאים/ות ללמוד קורסי חובה נוספים המיועדים לסמסטר א’ בשנה א’ (בנוסף לקורסי הליבה), אך לא תהייינה/יהיו חייבים/ות לעשות כן. המועמדים/ות תהיינה/יהיו מחויבים/ות בכל החובות האקדמיות של הקורסים אליהם נרשמו.

סוף סמסטר א’ – צומת הכרעה

בתום סמסטר א׳ ייערך חישוב ממוצע משוקלל של הציונים בקורס במשפט פלילי (משקל 6 נק’), במשפט חוקתי (משקל 4 נק’) ובציון ההשתתפות בקורס מקורות (משקל 2 נק’) (ממוצע משוקלל זה מכונה “ציון אופק”).

  1. תלמידי/ות אופק שציון האופק שלהם/ן יעמוד על 82 ומעלה – יירשמו כסטודנטים/ות מן המניין בפקולטה למשפטים החל מסמסטר ב’.
  2. תלמידי/ות אופק שציון האופק שלהם/ן יהיה בין 78 לבין 82 – יורשו להאריך את הלימודים במסגרת מסלול אופק לסמסטר נוסף, שבמסגרתו יהיו חייבים/ות ללמוד את קורסי הליבה של סמסטר ב’ (חוזים, מינהלי ותורת המשפט). בתום סמסטר ב’ ייבחן הממוצע המשוקלל של כל הקורסים במשפטים שנלמדו בשנה א’ (סמסטר א’ וסמסטר ב’) על ידי תלמידי/ות אופק שטרם התקבלו קבלה מלאה, ותלמידים/ות בעל/ות ממוצע של 82 ומעלה יתקבלו/תתקבלנה לפקולטה כתלמידים/ות מן המניין.
  3. שאר התלמידים/ות, לא ימשיכו את לימודיהם/ן בפקולטה למשפטים, אך ציוני הקורסים יוכלו לשמש אותם/ן במוסדות אחרים או חוגים אחרים באוניברסיטה לפי הכללים של אותם מוסדות וחוגים.

תלמידי/ות אופק שלא יתקבלו/תתקבלנה כתלמידים/ות מן המניין ויהיו/תהיינה מעוניינים/ות בכך, יוכלו/תוכלנה להירשם כ״שומעים/ות חופשיים/ות״ בקורסי החובה שיילמדו בסמסטר ב’ של שנה א’, בכפוף לתשלום שכר הלימוד הרלבנטי. תלמידים/ות אלו לא יהיו/תהיינה זכאים/ות להמשיך את לימודי המשפטים בפקולטה לאחר שנה זו.

דגשים:

  • ניתן ללמוד במסגרת מסלול אופק פעם אחת בלבד.
  • יובהר שוב, כי עד לקבלתם כתלמידים/ות מן המניין, יהיו/תהיינה תלמידי/ות אופק רשומים/ות לקורסים אותם הם/ן ילמדו/תלמדנה במעמד “שומעים חופשיים”. מרגע הקבלה הם/ן יחשבו/תחשבנה לתלמידים/ות מן המניין בפקולטה למשפטים, והקורסים אותם/ן הם/ן למדו במסלול אופק יחשבו כקורסים שנלמדו בפקולטה לכל דבר ועניין.

כתיבת תגובה