הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת חיפה

הודעות ועדכונים

הודעות חשובות

הנחיות לשיח חופשי ומוגן

בעקבות מצב המלחמה, נוצרו רגישויות רבות בנוגע למה מותר ומה אסור לומר בקמפוס. האמנה המצורפת נכתבה בשיתוף פעולה של סטודנטים ומרצים ומיועדת להתוות הסכמות המבוססות על רצון טוב מתוך מטרה להגן על קהילתנו המגוונת.עברית | عربيه | English

שירותי הספריה

צוות היעוץ בספריה ישמח לסייע למילואמניקים.ות בחיפוש מידע באמצעות הוואצאפ – 0543933090, או בליווי אישי של ספרנ.ית.

תמיכה וקבוצות חוסן

קו חם לסיוע נפשי – במרכז הקליני הבינתחומי 054-4830731.
קבוצות שיח פתוח – לכל הסטודנטים.ות, בשפות שונות

תלמידי שנה ד'

הגשה באיחור עלולה לגרור לעיכוב ודחייה ביכולת לקבל רישיון ו/או לגשת לבחינות הלשכה.
(לאוניברסיטה אין שליטה על דרישות רשויות המדינה ו/או גופים מקצועיים).

BLOCKCHAINSMALL

“גיור” בלוקצ’יין, היתכן?

“שקל דיגיטלי על בלוקצ’יין? לא כל הנוצץ זהב”

מה ההבדלים בין מטבע קריפטוגרפי למטבע מדינתי? מה זה בכלל בלוקצ’יין? ד”ר ניצן גסלביץ’ פקין, חברת סגל בפקולטה למשפטים חיפה, במאמר דעה לגלובס

קרא עוד »
אורן גזל איל

פרופ’ אורן גזל אייל בראיון אצל קרן נויבך בעניין פרשת זדורוב

מבחינה מהותית ההחלטה נכונה. הקושי בהחלטה הוא שלפי החוק יש צורך לקבל תסקיר לפני שמתקבלת החלטה כזו בתיק רצח (אלא מטעמים חריגים שירשמו), ובית המשפט המחוזי החליט “שהסעיף אינו חל בנסיבות העניין”. משפטית – זו החלטה בעיתית..

קרא עוד »

לסגור את תיק זדורוב

ד”ר חאלד גנאים מונה כחבר הוועדה הציבורית לעניין חוק יסוד. הועדה בראשות שר המשפטים גדעון סער תעסוק באחת המהלכים החשובים ביותר במשפט החוקתי הישראלי.

קרא עוד »
אריאן

ד״ר אריאן רנן-ברזילי צוטטה בפסק הדין בבה”מ העליון האמריקאי

מאמרה של ד״ר אריאן רנן-ברזילי בנושא חקיקת איסור האפליה על רקע מין בחוק, צוטט על ידי השופט במיעוט אליטו בפסק הדין BOSTOCK v. CLAYTON COUNTY . זאת על רקע קביעת בית המשפט העליון האמריקאי, באופן תקדימי, כי החוק הפדרלי האוסר על אפליה בעבודה מחמת מין מגן על להט״בים כחלק מהגנה נגד אפליה מינית.

קרא עוד »

קסטר סמאניה, דוטי צ’נג והקריטריונים להבחנה מגדרית על בסיס טסטסטורון

שהסוגיה הזו הגיעה לעולם הספורט, השאלות של החלוקה בין גברים לנשים התעצמו והחלו לתפוס מקום מרכזי. כי הספורט הוא למעשה אחת הדוגמאות או המבצר האחרון שבו הכי לגיטימי להבחין בין גברים לנשים בלי שזה יעורר ביקורת.

קרא עוד »
עילי אהרונסון

ד”ר עילי אהרונסון התארח בפודקאסט “עושים רפואה” על עונש המוות בארצות הברית.

ד”ר עילי אהרונסון התארח בפודקאסט “עושים רפואה” בנושא ההיסטוריה של עונש המוות בארה”ב. בין הסוגיות שהעלה: הלגיטימציה הציבורית לעונש המוות ודעת הקהל המשתנה בנושא, מורכבות המצב בארה”ב, והאם יש סיכוי שהיא תבטל את ההוצאות להורג בעתיד.

קרא עוד »
חממה

החממה לחקר הדתות יוצאת לדרכה

החממה לחקר הדתות יוצאת לדרכה ובמפגש הראשון שלה ד”ר עידו שחר שלנו יחד עם ד”ר קארין יפת מהפקולטה למשפטים ידברו על “בין דת, משפט וזהות: מבט משווה על בתי הדין השרעיים ובתי הדין הכנסייתיים בישראל כמרחבים של זהות דתית וקהילתית”.

קרא עוד »