ד”ר סומר הוא מרצה בכיר בבית הספר רדזינר למשפטים. תחומי ההוראה והמחקר העיקריים של ד”ר סומר הם משפט חוקתי, דיני פרסום ושיווק, ודיני תקשורת. נבחר לתואר “מרצה מצטיין” לשנת 2014.
ד”ר סומר קיבל את תואר הדוקטור שלו בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת Yale. עבודת הדוקטורט שלו היתה בתחום דיני המיסים, ועסקה בנושא הפחת. גם את התואר השני קיבל ד”ר סומר באוניברסיטת Yale, ואילו את התואר הראשון סיים בהצטיינות באוניברסיטת תל-אביב. למרכז הבינתחומי הוא הצטרף בסמוך להקמתו, לאחר ששימש כחבר סגל בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן והוא שימש כדיקאן הסטודנטים הראשון של המרכז הבינתחומי וכסגן הדיקאן של ביה”ס רדזינר למשפטים. סומר זכה למלגת פולברייט ללימודיו בארצות הברית.
ד”ר סומר פרסם מאמרים משפטיים בארץ ובחו”ל בתחומי המשפט החוקתי והמסחרי, וכן פירסם מאמרים רבים בעתונות הישראלית,והופיע בתכניות טלוויזיה שונות. בעבר, שימש כעורך-דין במשרדי חיים צדוק ושות` בישראל , ובמשרד עורכי דין גדול בוושינגטון, ארה”ב. הוא הוסמך לעריכת-דין בישראל ובארצות הברית, מייעץ ליוצרים וטאלנטים ישראליים בתחומי הטלוויזיה והמוסיקה ועוסק בסוגיות הנוגעות לדיני פרסום, צרכנות וקניין רוחני.
בשנים 2004-2005 שימש ד”ר סומר יועץ לוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בנושא זכויות אזרחיות ופוליטיות, וזאת במסגרת תהליך “חוקה בהסכמה רחבה”.
תחומי המחקר של ד”ר סומר: משפט חוקתי, דיני אמצעי התקשורת ודיני פרסום, שיווק וצרכנות.

הרצאתו תעסוק בין היתר בין בנושאים הבאים:

  1. האם ניתן לשנות את חוק יסוד: הממשלה במטרה למנוע מנתניהו הרכבת ממשלה?
  2. מפלגות מורכבות (ממפלגות אחרות) – היבטים משפטיים
  3. רכישת מפלגות – היבטים משפטיים.