ד”ר הראל הוא מרצה בפקולטאות למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, תל-אביב ואח’. בין השנים 2016-2011 כיהן כעוזרו של היועץ המשפטי לממשלה. בהוראה ובמחקר מתמקד ד”ר הראל בתחומי הממשק בין המשפט הציבורי והמשפט הפרטי. לצד פרסום מאמרים בתחומים אלו, בשנת 2008 פרסם ד”ר הראל ספר מקיף בנושא “גופים דו-מהותיים”, המציג ניתוח אנליטי ומקיף של תחולת המשפט המנהלי על גופים פרטיים הממלאים תפקידים חיוניים ומרַכזים בידיהם כוח ניכר היכול לגעת בחיי ציבורים שלמים, כגון: מוסדות להשכלה גבוהה, בנקים, רשתות חברתיות, איגודי ספורט וכיוצא באלו.
בשנת 2019 פרסם ד”ר הראל מהדורה שניה ומעודכנת של ספר זה: “גופים ונושאי משרה דו-מהותיים”.  אחד החידושים במהדורה העדכנית הוא ההצעה להכיר בכך שגם אדם הממלא תפקיד ציבורי – בדיוק כמו תאגיד – יכול להיות מסווג כ”אישיות דו-מהותית”: כאדם פרטי שאישיותו המשפטית אינה תוצר הדין וכנושא משרה בעל אישיות משפטית נפרדת הנובעת ממעמדו הציבורי. מעמדה הדואלי של אישיות דו-מהותית מציב בפנינו אתגרים רבים ומעורר שאלות, ובהן: האם נושא משרה ציבורית רשאי לבטא את עמדתו הפרטית במסגרת תפקידו הציבורי? האם ראוי להתיר הפגנה מול ביתו הפרטי של נושא משרה ציבורית? בעידן של פריצת החומות בין פרטי לציבורי, מציע ד”ר הראל לשרטט מרחב מסוים של פרטיות בתוך האוקיינוס הציבורי שאדם כזה פועל בו. ומנגד, גם כאשר נושא המשרה פועל בספֶרה הפרטית הצרופה, מוצע שלא יתאפשר לו להשיל לחלוטין את היבטיו הציבוריים.
הרצאתו של ד”ר הראל תעמוד על מעמדו של חבר הכנסת הבודד כאישיות דו-מהותית, ובפרט על הדילמות הניצבות לפתחו בין מחויבותו החיצונית, מחד, להצביע בהתאם למשמעת הקואליציוניות לבין מחויבותו הפנימית, מאידך, למימוש היבטיו הפרטיים, בין יתר,  באמצעות הצבעה בהתאם למצפונו בנושאים המנוגדים לעמדת הקואליציה.