ד”ר רוני רוזנברג, מרצה בכיר בפקולטה למשפטים, הקריה האקדמית אונו.  מרצה וחוקר בתחומי המשפט הפלילי ודיני חוזים ופרסם מאמרים בארץ ובעולם בתחומים אלה.
בין השנים 2017-2019 היה חוקר במכון טאובנשלג למשפט פלילי באוניברסיטת תל-אביב. היה העורך הראשי של כתב העת “מחקרי משפט”. בשנת 2015 יצא ספרו “בין מעשה למחדל במשפט הפלילי”.

ד”ר רוני רוזנברג יציג בכנס את המאמר:

פורנוגרפיית נקם – שיקולים אקספרסיביים במשפט הפלילי

בשנים האחרונות הפכה תופעת הפצת תמונות או סרטונים החושפים איבריים אינטימיים בלא הסכמת המצולם, לתופעה שכיחה במדינות רבות בעולם. תופעה זו כוללת הן מקרים בהם מפיץ התמונה השיג אותה בהסכמת המצולם, הן מקרים בהם השגת התמונה נעשתה ללא הסכמה, על-ידי פריצה למחשב או על-ידי צילום ללא ידיעתו. הדגש העיקרי בתופעה זו הוא על פרסום והפצת תמונת העירום בניגוד להסכמה ולא לעצם יצירת התמונה על ידי מאן דהוא.
פרסום תמונת העירום או הסרטון שלא בהסכמה מתבצע פעמים רבות על רקע מערכת זוגית שעלתה על שרטון. בשל כך כונתה תופעה זו “פורנוגרפיית-נקם”, אף כי כותרת זו אינה ממצה את קשת המקרים בהם מופצים סרטונים או תמונות עירום ללא הסכמת המצולם.
בישראל נאסרה “פורנוגרפיית נקם” בעבר מכוח חוק הגנת הפרטיות ובשנת 2014 נקבע כי פרסום סרטוני מין שלא בהסכמת הקרבן מהווה גם עבירה של הטרדה מינית. בארצות הברית לעומת זאת התעורר ספק רב בקרב המדינות השונות כיצד יש להסדיר תופעה זו. כך, עד שנת 2013 רק שלוש מדינות בארצות-הברית הטילו אחריות פלילית בגין פרסום סרטוני מין שלא בהסכמת הקרבן. בעקבות העלייה המשמעותית בפרסום סרטונים או תמונות עירום, ולנוכח ההבנה שהם עלולים לגרום לנזקים משמעותיים לקרבן, כגון דיכאון, אנורקסיה וכן פגיעה כלכלית וחברתית, חל שינוי משפטי משמעותי במדינות רבות בארצות-הברית אשר החליטו לחוקק עבירה פלילית חדשה האוסרת פרסומים אלה. למרות התפתחות זו, דומה שקיימת מבוכה רבה בארצות הברית באשר לגדריה המשפטיים של העבירה האוסרת את התופעה וכן בנוגע למיקום הנורמטיבי שלה במרחב החקיקה הפלילי. מבוכה זו באה לידי ביטוי בהבדלים המשמעותיים הקיימים בין המדינות השונות בנוגע לכך. כך, חלק לא מבוטל מן המדינות סיווגו זאת כעבירה של פגיעה בפרטיות, חלק אחר כעבירה של תועבה וחלק נוסף, כעניין של הטרדת אדם (לא הטרדה מינית). בעקבות מאמר שכתבתי ביחד עם ד”ר הדר דנציג-רוזנברג (Revenge Porn as a Sexual Offense) ההרצאה תעסוק בשיקולים השונים לעניין הפללת התופעה וכן בחשיבות הנורמטיבית והאקספרסיבית של סיווג העבירה, כעניין של פגיעה בפרטיות, עבירת תועבה, או שמא כעבירת מין לכל דבר ועניין זאת חרף העובדה שהענישה עשויה להיות זהה.