נטלי דודזון מרצה בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב. היא בעלת תואר ראשון משותף בין הפקולטות למשפטים של Kings College London ואוניברסיטת פריס 1, תואר שני מאוניברסיטת לונדון, ותואר שלישי מאוניברסיטת תל אביב.
היא מתמחה במשפט בינלאומי לזכויות אדם, משפט חוקתי וצדק מעברי, ומחקריה משלבים גישות הסטוריות ואמפיריות בניתוח המשפט. ספרה American Transitional Justice: Writing Cold War History in Human Rights Litigation עתיד להתפרסם ב-Cambridge University Press, בסדרת הספרים Human Rights in History.

ד”ר נטלי דודזון תציג בכנס את המאמר:

בין מגן הדמוקרטיה למשתף פעולה: מהו תפקידו הראוי של בית המשפט העליון?

הרצאה זו תשים בצד את הדרך בה בית המשפט העליון מתפקד בפועל בתקופה הנוכחית, ותתמקד בשאלה הנורמטיבית כיצד על בית המשפט להגיב לאיום של שחיקת הדמוקרטיה. ההרצאה תטען כי מצד אחד אין להטיל על בית המשפט העליון את התפקיד של מגן מרכזי על הדמוקרטיה, וזאת מתוך גישה ריאליסטית למשפט ובהסתמך על כתיבה במדעי המדינה על הפופוליזם והגורמים לו. אולם מצד שני, מבחינה מוסרית לא ניתן לקבל מצב שבית המשפט העליון ישתף פעולה (אפילו בשתיקה) עם התפתחויות שפוגעות בדמוקרטיה. לכן ההרצאה תשאל כיצד עלינו לדמיין את תפקידו הראוי של בית המשפט העליון, ותנסה לסרטט תפקיד במסגרתו בית המשפט לא יבסס שלטון של מומחים וגם לא ישתף פעולה עם שחיקת הדמוקרטיה.