גילה שטופלר היא פרופסור חברה במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ומשמשת כעורכת ראשית של כתב העת הבינלאומי Law and Ethics of Human Rights (כתב העת מדורג שלישי באימפקט פקטור מבין כתבי העת המשפטיים בעולם שאינם אמריקאיים, על ידי ה Washington and Lee Law Journal Ranking).

פרופ’ שטופלר היא חברת הועדה המייעצת של כתב העת ICON (International Journal of Constitutional Law) וכן משמשת כיו”ר משותפת של הסניף הישראלי של הארגון העולמי למשפט חוקתי ICON-S.

תחומי המחקר שלה הם משפט חוקתי, משפט חוקתי השוואתי, יחסי דת ומדינה, זכויות נשים, רב תרבותיות, זכויות אדם, והמשבר הדמוקרטי.

פרופ’ גילה שטופלר, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים
עד לא מכבר התפיסה המקובלת היתה כי עיקרון השוויון הוא עיקרון היסוד של האזרחות במדינה הדמוקרטית. המתקפה הנוכחית על זכויות נשים בישראל, המתבטאת, בין השאר, בהרחבתה ונירמולה של הדרת נשים במרחב הציבורי, מערערת על עיקרון יסוד זה. בדברי אטען כי הדרת הנשים בישראל מהווה סממן אחד לערעור רחב היקף על יסודות הדמוקרטיה הליברלית בארץ ובעולם. הלגיטימיות הגוברת של הדרת נשים בישראל הולכת יד ביד עם חוק הלאום ועם הלגיטימציה הגוברת לגזענות, כפי שהתחזקות הכוחות השמרניים והמתקפה על הדמוקרטיה הליברלית הולכים יד ביד עם המתקפה על זכויות נשים בארה”ב ובמדינות נוספות. באקלים הנוכחי המאבק לשוויון לנשים יצליח רק אם המאבק על עתיד הדמוקרטיה הליברלית יצליח גם הוא.