wNet1הרשת התפתחה כמרחב עיוור למגדר, לפחות לכאורה. אולם לאחר שהפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו,  מסתבר כי במקום לספר סיפור חדש, אורגת הרשת לתוך חיינו את יחסי הכוח המסורתיים בדרכים חדשות. יתר על כן, לא רק שהרשת לא הפכה למקום חדש שבו מועצמות נשים, היא אף מתגלה, בהקשרים מסוימים, כמרחב מחליש ופוגעני,  היוצר סוג חדש של חסמים בפני שוויון מגדרי.
מהם התהליכים החברתיים, הטכנולוגיים והמשפטיים שבגינם לא התפתחה רשת עיוורת מגדר?
האם ניתן לאתר מערכי כוח גלויים או סמויים המאפשרים שליטה מגדרית במרחב הוירטואלי?
האם הועתקו אל הרשת דפוסים פטריארכליים ממרחבי הפעילות האחרים?  האם ניתן לשחרר נשים מכבילתה המעיקה של הרשת בהקשרים פוגעניים ובמקביל  לקדם את הנכחתן המעצימה באינטרנט?  איזה תפקיד יש למשפט בהקשר זה?
בשאלות אלה יעסוק הסימפוזיון נשים ברשת. לאחר הרצאת פתיחה של פרופ’ מייקל גייסט, מומחה בינלאומי במדיניות אינטרנט מביה”ס למשפטים של אוניברסיטת אוטווה, יתקיימו שני מושבים. המושב הראשון “מיגדר ברשת” –יעסוק בהיבטים מרתקים ושונים שבהם נוצר ממשק בין מיגדר למדיה דיגיטלית. בין היתר יעסוק מושב זה ברשתות חברתיות, משחקי מחשב וברשת ככלי בעל פוטנציאל לשיקום נשים-קורבנות. המושב השני – “מיניות וסייבר” – יתמקד בהבניית המיניות באלף השלישי ובהשלכותיה דרך תופעות חדשות כגון ביוש (שיימינג) ,ופורנוגרפיית נקם, ועבירות מין ברשת הרלוונטיות במיוחד לשדה המגדר.