הציביליזציות המרכזיות המכוננות רבות מארצות אסיה, ובפרט סין, הודו ויפן, חוות בעשורים האחרונים קצב התפתחות כלכלי ותרבותי כמעט חסר תקדים. לא בכדי, חוקרים רבים סבורים כיום כי מרכז הכלכלה העולמי עתיד לעבור בשנים הקרובות מארצות הברית ומאירופה לאסיה.

מקדמת דנא הנחילו לנו ציביליזציות אלו אוצרות רוח שהפכו נכסי צאן ברזל ברבים מתחומי היצירה האנושית: ספרות ופילוסופיה, מדע ואומנות, סיפורת ושירה, ציור ומוזיקה, רפואה וארכיטקטורה, ועוד ועוד. גם בעת המודרנית, כבימי קדם – שבות ציביליזציות אלו לתפוס תפקיד ומעמד חשוב יותר בעולם המתפתח, דבר המקבל ביטויו גם בעולם המשפטי. נדמה כי שוב לא ניתן להבין מגמות כלכליות עולמיות ללא היזקקות למארג הדינים והכללים החלים גם בארצות אסיה. תכנית ייחודית זו מבוססת על שילוב המשפט ועל חקר התרבות וההיסטוריה של אסיה.

תלמידים/ות בתואר ראשון במשפטים בשילוב החוג ללימודי אסיה יוכלו לקבל אישור לתחילת התמחות בעריכת-דין אם עמדו בכל הדרישות של האוניברסיטה והפקולטה בקשר ללימודים, וצברו 112 נקודות זכות בפקולטה למשפטים ו-30 נקודות זכות לפחות בחוג ללימודי אסיה. בסיום הלימודים, המותנה במילוי החובות בכל אחד מן החוגים, יקבלו תעודת בוגר במשפטים וחוג לאחר תואר בחוג ללימודי אסיה.