You are currently viewing לימודי דוקטורט – מסלול רגיל

לימודי דוקטורט – מסלול רגיל

תנאי קבלה

בקשות להתקבל ללימודים לקראת התואר “דוקטור לפילוסופיה” (Ph.D) בפקולטה למשפטים תתקבלנה מתלמידים שסיימו את תואר המוסמך במשפטים (או בכל תחום אחר, ובלבד שהוא בעל תואר בוגר במשפטים*) ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחו”ל בציון משוקלל של 90 לפחות וציון של 90 לפחות בעבודת הגמר לתואר שני (תיזה).
לא ניתן להתקבל ללימודי דוקטורט ללא עבודת גמר מחקרית (תיזה) במסגרת לימודי תואר שני.
תלמידים שסיימו לימודי תואר שני באוניברסיטאות בחו”ל או בשלוחות ישראליות של אוניברסיטאות זרות, נדרשים לעמוד בבחינת GRE כחלק מתנאי הקבלה.
*במקרה כזה יידרשו המועמדים לשנת השלמות לקראת לימודי תואר שלישי (ראו לעיל – “מסלול לימודי מחקר מקדים”).

תכנית הלימודים

1. משך הלימודים לדוקטורט לא יעלה על ארבע שנים, ויחולק לשני שלבים כמפורט להלן:
א. שלב מחקר א׳: במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א׳ יידרש התלמיד לכתוב את הצעת המחקר המפורטת, לקבל את אישור המנחים להצעה, ואת אישור וועדת הדוקטורט. עם אישור הצעת המחקר ע״י הגורמים המוסמכים, יעבור התלמיד למעמד של תלמיד מחקר שלב ב׳.
ב. שלב מחקר ב׳: משך הלימודים בשלב מחקר ב׳ לא יעלה על שלוש שנים, אשר במהלכן יידרש התלמיד להשלים את כתיבת עבודת הדוקטורט.

2. תהליך אישור הצעת המחקר ואישור הדוקטורט ינוהלו בהתאם לתקנון הלימודים לתואר שלישי של הרשות ללימודים מתקדמים באוניברסיטת חיפה.
3. תלמידי המחקר ידרשו להשתתף בסמינר דוקטורט אשר יתנהל במתכונת של קולוקוויום בהנחיית חבר/ת סגל בכיר בפקולטה למשפטים. מטרת הסמינר להעמיק את יכולת המחקר וליצור מסגרת תמיכה וקשרים הדדיים.
הסמינר יתקיים במתכונת שנתית ועל כל תלמיד/ת מחקר להשתתף במפגשי הסמינר במהלך שלב א’ ללימודיו/ה.

4. תלמידי המחקר ידרשו להשתתף בקורס מתודולוגי פקולטטי שמטרתו למפות מתודולוגיות מחקריות עכשוויות, ולהקנות אוריינות בסיסית במחקר כמותני, איכותני ופרשני ביקורתי.
הקורס יתקיים במתכונת שנתית ועל כל תלמיד/ת מחקר להשתתף במפגשי הסמינר במהלך שלב א’ ללימודיו/ה.

הגשת תיק מועמדות

לצורך קבלת מסמכים להגשת תיק מועמדות יש לפנות להודיה זייטלבך, אחראית דוקטורנטים בפקולטה למשפטים, בטלפון: 04-8288259 או בדוא”ל: hzaitelba@univ.haifa.ac.il.

כתיבת תגובה