פרויקט זה ממשיך משנה שעברה, ועוסק בהנגשתו של מידע שלטוני – בתחום הבריאות, הבטיחות בדרכים, הבטיחות בעבודה, “עיר ללא אלימות”, ועוד – לאזרחים הערבים.

בפניות מקדימות של הקליניקה בשם ארגונים כגון עמותת אעלאם, האגודה לזכויות האזרח ועמותת יוזמות קרן אברהם – הצביעה הקליניקה כבר לפני כשנתיים על בעיות עקרוניות בהנגשת מידע שלטוני לאוכלוסיה הערבית: ראשית, נמצא כי קיימים פערים משמעותיים בהקצאת משאבים לפרסום על ידי הלשכה לפרסום ממשלתי (לפ”מ) ומשרדי הממשלה השונים בין החברה היהודית לערבית. שנית, הפרסום לא הותאם דיו לחברה הערבית משום שהוא פועל כמעט אך ורק דרך מלאכת תרגום מעברית. שלישית, הנתונים הצביעו על כך שהתקצוב המופנה למדיות בערבית הוא כ 4-3 אחוזים בלבד מתקציב הפרסום הממשלתי.

למרות שנתונים אלו הועלו כבר לפני שנתיים ומאז לא התקבל מענה מספק מהגורמים הרלוונטים, היקף הפרסומים של הלפ”ם במדיות דוברות הערבית הוגבר. הקליניקה תמשיך לעקוב אחרי הנגשה מהותית ואיכותית של הפרסום השלטוני לאוכלוסיה הערבית ובעת הצורך תשקול את ההליכים המשפטיים המתאימים.

במקביל, הקליניקה תרמה לדיוני ועדת המשנה של ועדת הכלכלה של הכנסת העוסקת בנושא זה בדיוק. ביחד עם עמותת אעלאם ועמותת סיכוי, גובש מכתב המרכז את השאלות ההכרחיות לתגובת הלפ”מ לקראת דיוני המשך.