הקליניקה לפמיניזם משפטי

הקליניקה לפמיניזם משפטי בוחנת איך החברה הישראלית הנתפסת כחברה מודרנית דמוקרטית ושוויונית, מתייחסת לנשים החיות בה בהקשרים שונים.

האם באמת התקדמנו כברת דרך בכל הקשור לזכויות נשים וקידום השוויון המגדרי? או שמא מדובר באשליה של החברה המודרנית הליברלית? ומה תפקידו של המשפט בדרך לשוויון? ננסה לענות על השאלות תוך כדי בחינתן התיאורטית ודרך פעילות מעשית בנושאים שונים, כגון: נשים במקום עבודה, הגנה מפני תקיפה מינית במרחב הציבורי, אלימות כלכלית, התייחסות לנשים בבית המשפט לענייני למשפחה, ועוד.
במסגרת הקליניקה הסטודנטים/ות נחשפות/ים למדיניות, מנגנונים ומנהגים מושרשים הגורמים לפגיעה בזכויות נשים הן מנקודת המבט של הכתיבה האקדמית והן מנקודת המבט של המתרחש “בשטח”.
הסטודנטים/ות בקליניקה לוקחים/ות חלק במאבקים ציבורים של ארגוני נשים, וכן מקדמים/ות באמצעות הכלי המשפטי סוגיות הקשורות לזכויות נשים.
במפגש העיוני, אשר מועבר על ידי ד”ר אריאן רנן- ברזילי, יוצגו מגוון תיאוריות פמיניסטיות של המשפט תוך התמקדות בתרומה הייחודית של כל אחת מהן לפיתוחו של שיח פמיניסטי ביקורתי ומודע, ותוך הצפת הדילמות והאתגרים הניצבים בפני קידום שוויון מגדרי.
עו”ד ורדית אבידן, עורכת דין פמיניסטית אקטיביסטית, הפועלת למען קידום זכויות נשים דרך המשפט, תנחה את הפעילות המעשית, אשר תחבר בין התיאוריה לעולם המעשי החברתי והמשפטי ותיבחן את השפעתן בפועל של התיאוריות הפמיניסטיות.

ליצירת קשר עם הקליניקה לפמיניזם משפטי - אנא מלאו פרטיכם ושלחו את הטופס: