סכם 630+

למי מיועד המסלול? מהו מעמד המתקבלים/ות אליו?

מסלול זה פתוח בפני מועמדים/ות בעלי סכם 630 ומעלה (הסכם הינו שקלול ממוצע בגרות וציון פסיכומטרי לחישוב הסכם), אשר יעברו מבחן התאמה ייחודי. מידת הצלחתם/ן של המועמדים/ות במבחן ההתאמה תקבע האם הם יתקבלו לפקולטה ובאיזו מתכונת: כסטודנטים/ות מן המניין או כסטודנטים/ות במסלול אופק – הכל כפי שמפורט להלן.

דרישות כלליות: בקיאות בעברית ובאנגלית

על המועמד/ת לעמוד בבחינות הבקיאות המפורטות להלן טרם הירשמם/ן לבחינת ההתאמה.

דרישת קדם באנגלית – כל מועמד/ת יידרש/תידרש לעמוד ברמת אנגלית מתקדמים א’ על-מנת להירשם ללימודים בפקולטה. דרישה זו תבוא לידי ביטוי בקבלת ציון מעל 100 בפרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית או עמידה ברמת אנגלית
מתקדמים א’
במבחן אמי”ר/ם. ההרשמה למבחן אמיר נעשית באמצעות המרכז הארצי לבחינות והערכה באתר www.nite.org.il.
הרשמה למבחן אמיר”ם נעשית דרך היחידה ללימודי אנגלית כשפה זרה באתר זה.
דרישת קדם בעברית – מועמדים/ות ששפת אימם/ן אינה עברית יידרשו/תידרשנה להשיג ציון מינימלי של 120 במבחן יע”ל: הרשמה למבחן יע”ל נעשית באמצעות אתר המרכז הארצי לבחינות והערכה nite.org.il; הרשמה למבחני יעלנט נעשית דרך מחלקת הרשמה (מידע יתפרסם באתר יעלנט).

  • ניתן להיבחן במבחני הסיווג דרך המכינה של אוניברסיטת חיפה. בדיקת החלופות המוצעות ע”י האוניברסיטה תיעשה באחריות המועמד.

מועמדים/ות ששפת אימם/ן אינה עברית ואשר ייתקבלו/תתקבלנה ללימודים בפקולטה יידרשו/תידרשנה לעבור קורס קיץ מכין טרם תחילת לימודיהם/ן בפקולטה.
לפרטים אודות הקורס, יש לפנות באימייל אל עו”ד פאתנה יוסף Fatinayoussef@gmail.com

בחינת ההתאמה

  1. רקע: הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה מציעה תנאי קבלה ייחודיים: לצד הקבלה על בסיס סכם, פיתחנו מסלולים חלופיים לזיהוי מועמדים ומועמדות מצוינים/ות ללימודי משפטים. הכלי המרכזי עליו אנו מסתמכים בקבלה חלופית הוא בחינת התאמה.
  2. בחינת ההתאמה בוחנת מיומנויות החשובות ללימודי משפטים ומעניקה למועמדים/ות, אשר קרובים/ות לסף הקבלה הרשמי, הזדמנות להוכיח את התאמתם/ן ללימודים בפקולטה למשפטים של חיפה. ציון בחינת ההתאמה ישוקלל יחד עם שאר נתוני הקבלה של המועמדים/ות.
  3. מועדי בחינת ההתאמה: 9.4.24, 27.6.24, 27.8.24; לא יתקיימו מועדים נוספים ולכן יש להיערך בהתאם למועדים אלה.
    שימו לב: ייתכנו שינויים במספר הבחינות שיוצעו או במועדי הבחינות, ובהתאם ייתכנו שינויים במועדים האחרונים להרשמה לבחינות ההתאמה.
    באחריות המועמדים/ות להתעדכן באתר הפקולטה בדבר המועדים הסופיים.
  4. להרשמה לבחינת התאמה יש להירשם והגיש מועמדות לתואר ראשון במשפטים
    לאחר קליטת הנתונים ובדיקת התאמתך יישלח במייל קישור להרשמה למבחן התאמה
    לשאלות נוספות ניתן לפנות במייל למרכזת ההרשמה וקבלה llblaw@univ.haifa.ac.il
  5. מרכיבי הבחינה:
    • חלק ראשון ושני – בחינה על בסיס הרצאה בכיתה: ביום הבחינה יערכו שני שיעורים בנושא משפטי. בסיום כל אחד מהם יתקיים מבחן. חלק זה אינו דורש כל ידע מוקדם, ואין צורך להתכונן אליו מראש. המועמדים/ות יהיו רשאים/ות לסכם לעצמם את החומרים שילמדו במהלך השיעורים ולהשתמש בסיכומיהם/ן במהלך חלק זה של הבחינה.
    • חלק שלישי – בחינה על חומרי קריאה: כשבוע לפני מועד הבחינה, יקבלו המועמדים/ות חומר שאותו יתבקשו לקרוא מראש. החלק הראשון יעסוק בניתוח ויישום של חומרים אלו. חלק זה של הבחינה יעשה בחומר פתוח – המועמדים/ות יהיו רשאים/ות לעיין במהלך הבחינה בסיכומים שיכינו מראש. אין צורך לקרוא חומרים נוספים מעבר לאלו שישלחו למועמדים/ות.
    • חובה על כל מועמד/ת להשתתף בשלושת חלקי הבחינה.
  6. כל חלקי הבחינה יתקיימו באותו יום.
  7. לא ניתן לגשת לבחינת ההתאמה יותר מפעם אחת באותה שנה ועד למקסימום פעמיים במשך 5 שנים.
  8. בחינת ההתאמה אינה מיועדת למי שלמד/ת או לומד/ת משפטים במסגרת אקדמית כלשהי.
  9. תוצאות מבחן ההתאמה יפורסמו לאחר כשלושה שבועות מיום הבחינה. כמו כן, תוצאות הבחינות אינן מועברות למועמדים/ות, לא מתפרסם פתרון בחינה ואין אפשרות ערעור על תוצאותיהן.

קבלה בהתבסס על בחינת ההתאמה

בהתבסס על נתוני המועמדים ועל פי תוצאות הבחינה, יוחלט אילו נבחנים יתקבלו במישרין במעמד של סטודנטים מן המניין, ואילו נבחנים יוכלו להתקבל ללימודים במסלול אופק. שאר הנבחנים לא יתקבלו ללימודים בפקולטה.

test 1

כתיבת תגובה