יעל קריב-טייטלבאום, עמיתת מחקר בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, כותבת דוקטורט על “הפרטת הרגולציה” בהנחיית פרופ’ יואב דותן.
קריב-טייטלבאום החלה במסלול לדוקטורט ישיר לאחר שהשלימה לימודי תואר ראשון במשפטים ובפסיכולוגיה (בהצטיינות יתרה).
היא זכתה בפרסים ומלגות רבים, בהם מלגת נשיא האוניברסיטה העברית לדוקטורנטים מצטיינים; מלגת הופמן לאחריות ומנהיגות חברתית; מלגתFize Memorial Kaufman לתלמידי דוקטורט; ועוד.
במקביל למחקר, יעל גם עבדה במשך 4 שנים כליטיגטורית כלכלית בתנועה לאיכות השלטון ובמסגרת זו עסקה בסוגיות רגולטוריות מורכבות וטענה בבית-המשפט העליון בעתירות בנושא מתווה הגז, הדחת יו”ר רשות החשמל, כשלי המערכת הבנקאית במתן אשראי ללווים גדולים ועוד.

עו”ד יעל קריב-טייטלבאום תציג בכנס את המאמר:

הפיקוח הפרלמנטרי על רגולטורים: “ועדת פישמן” כמקרה בוחן

בשנה החולפת התנהל הליך פרלמנטרי מרתק וחסר תקדים בישראל, במסגרתו חקרו חברי כנסת רגולטורים פיננסיים ובנקאים בכירים. “ועדת החקירה הפרלמנטרית להתנהלות המערכת הפיננסית בהסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים” הוקמה על רקע סדרה של כשלי אשראי ללווים גדולים, ובראשם החוב בסכום של כ-4 מיליארד ש”ח של אליעזר פישמן שהוביל לפשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל (ומכאן הכינוי “ועדת פישמן”). הקמת הוועדה התאפשרה תוך שיתוף-פעולה נדיר בין הקואליציה לאופוזיציה במטרה לחקור את הכשלים בפעולת הרגולטורים כמו גם בהתנהלות הבנקים והגופים המוסדיים. מה הפוטנציאל הגלום בפיקוח פרלמנטרי על עבודת הרגולטורים ומה מגבלותיו? האם מדובר במנגנון אחריותיות חיוני או בפוליטיזציה מסוכנת של השיח הרגולטורי המקצועי? והאם בידי הכנסת מצויות הסמכויות הנדרשות על מנת לקיים פיקוח אפקטיבי על עבודת הרגולטורים?