You are currently viewing סמינר ניהול ויישוב סכסוכים הלכה למעשה (In Action) – מו”מ, גישור, בוררות ומה שביניהם / פרופ’ מוטי מירוני

סמינר ניהול ויישוב סכסוכים הלכה למעשה (In Action) – מו”מ, גישור, בוררות ומה שביניהם / פרופ’ מוטי מירוני

דרך המלך ליישוב חילוקי דעות היא ניהול מו”מ. כאשר המו”מ בין הצדדים מגיע למבוי סתום, ניתן להיעזר במנגנונים או בכלים המערבים צדדים שלישיים, אשר מסייעים לצדדים להגיע להסכמה (כלים מבוססי הסכמה) או מכריעים במקום הצדדים בחילוקי הדעות, כתחליף להסכמה (כלים מבוססי הכרעה). הסמינר יאפיין, יסקור וינתח לעומק את הסוגים והמודלים השונים של מנגנוני התערבות אלו כמו גם את מידת התאמתם לסוגים השונים של חילוקי דעות וסכסוכים. בין הכלים: גישור, פישור, בוררות יעוצית, הערכה ניטראלית מוקדמת, בוררות לסוגיה השונים, וכלים משולבים, כגון: גישבור, פסיקה לפשרה וזעיר משפט. המטרה היא לנתח לעומק את מכלול ההיבטים המשפטיים והמעשיים של השימוש בכלים ובמנגנונים השונים ולהאיר את הפוטנציאל, היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. דיון זה יאפשר לתלמידים ליצור התאמה בין סוגי הסכסוכים לכלים וללמוד לתכנן ולבנות מערכת יישוב סכסוכים אופטימאלית או לבחור בכלי או במנגנון המתאים לסכסוך במקרה ספציפי.
מתכונת השיעור: פרט להרצאות תיאורטיות ולדיון, ישולבו, במידת האפשר, תרגילים מעשיים (סימולציות במו’מ, בגישור ובבוררות) והרצאות אורח.

כתיבת תגובה