דיני תאגידים בעידן ההשקעות האחראיות (ESG) / ד”ר יפעת ארן

3 שש”ס
250.5528

בשנים האחרונות חלה תמורה בשוק ההון שבאה לידי ביטוי בדרישה הולכת וגוברת מצד משקיעים לוודא כי כספיהם לא ייצרו השפעה שלילית על החברה והסביבה או ישמשו חברות שמתנהלות בצורה בלתי אחראית. כתוצאה מכך, חברות נדרשות לתת דין וחשבון למשקיעים בהיבטי ESG (Environmental, Social, Governance), בהתאם לקריטריונים שבודקים אם החברה מתנהלת בממשל תאגידי תקין, שומרת על זכויות עובדים, נוהגת בשיוויון כלפי נשים ומיעוטים, נמנעת ככל הניתן מזיהום וכיו”ב.

לאור התפקיד המרכזי של שווקי ההון בפיתוח בר קיימא וניהול סיכונים הקשורים לאקלים ואי שיוון חברתי על רקע פערים מגדריים וחברתיים, קורס זה יחשוף את התיאוריות, האתגרים וההזדמנויות המרכזיים בתחום ההשקעות האחראיות, תוך שימת דגש על תפקידו של עורך הדין המייעץ להנהלה ולדירקטוריון בחברות ציבוריות. ההרצאות התיאורטיות ילוו במקרי מבחן שיאפשרו ליישם את הנלמד ולבחון מקרוב את הדילמות ואת הגישות ששחקנים שונים ומדינות שונות בעולם אימצו כדי לקדם אסטרטגיות בתחום.

הקורס ישלב מרכיבים מתוקשבים – שיעורים אסינכרוניים מקוונים בלווי משימות, והרצאות אורח בזום – עם מפגשים פנים אל פנים. בפרט, בשבוע האחרון לקורס נערוך מפגש סימולציה במסגרתו קבוצות עבודה יציגו עמדות של ארגונים בעלי אינטרסים ואידיאולוגיות הפוכות וינסו לשכנע את יתר הכיתה בצדקת עמדתם.