מסלול ישיר לדוקטורט

מסלול ישיר לדוקטורט

תנאי קבלה

קבלה לאחר סיום תואר ראשון – בוגר/ת במשפטים (LL.B) ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בציון משוקלל של 95 לפחות וקבלת הסכמה בכתב של המנחה המיועד/ת להנחיה בנושא המחקר המוצע. מועמד/ת שלמד/ה בתכנית משותפת ת/יידרש לעמוד בממוצע ציונים של 95 בכל אחד ממסלולי הלימוד.
קבלה בתום שנה א’ של לימודי התואר השני – סיום לימודי השנה הראשונה ללימודי תוכנית המוסמך (LL.M) בציון משוקלל של 95 לפחות בקורסים בהיקף של 16 שש”ס לפחות וקבלת הסכמה בכתב של המנחה. בנוסף, הגשת שתי עבודות סמינריוניות. יש להשיג ציון של 90 לפחות בכל אחת משתי העבודות הסמינריוניות.

תכנית הלימודים

השתתפות בקורסים בהיקף של 28 שש”ס לפחות ברמת מ”א (השלמת 26 שש”ס בציון מספרי), וסיומם בציון משוקלל של 95 לפחות.
הגשת שתי עבודות סמינריוניות- על התלמיד/ה להשיג ציון של 90 לפחות בכל אחת משתי העבודות הסמינריוניות.
תנאי מעבר משנה א’ לשנה ב’ הם השלמת קורסים בציון מספרי בהיקף של 16 שש”ס לפחות, סיומם בציון משוקלל של 95 לפחות, והגשת עבודה סמינריונית שזכתה לציון 90 לפחות.
הגשת הצעת מחקר לתואר שלישי לא יאוחר מתחילת הסמסטר הרביעי ללימודים. משך הלימודים למטלות אלו הוא שנתיים.
עם אישור הצעת המחקר לדוקטורט, ועמידה בכל חובות הלימודים כמפורט לעיל, יעבור/תועבר התלמיד/ה למעמד של תלמיד/ת דוקטורט שלב ב’, במסגרתו ת/יבצע את המחקר ות/יכתוב את עבודת הדוקטורט. משך הלימודים לכתיבת עבודת הדוקטורט הוא שלוש שנים.
תלמידי המחקר ידרשו להשתתף בסמינר דוקטורט אשר יתנהל במתכונת של קולוקוויום בהנחיית חבר/ת סגל בכיר בפקולטה למשפטים. מטרת הסמינר להעמיק את יכולת המחקר וליצור מסגרת תמיכה וקשרים הדדיים.
הסמינר יתקיים במתכונת שנתית ועל כל תלמיד/ת מחקר להשתתף במפגשי הסמינר במהלך שלב א’ ללימודיו/ה.
תלמידי המחקר ידרשו להשתתף בקורס מתודולוגי פקולטטי שמטרתו למפות מתודולוגיות מחקריות עכשוויות, ולהקנות אוריינות בסיסית במחקר כמותני, איכותני ופרשני ביקורתי.
הקורס יתקיים במתכונת שנתית ועל כל תלמיד/ת מחקר להשתתף במפגשי הסמינר במהלך שלב א’ ללימודיו/ה.

הגשת תיק מועמדות

לצורך קבלת מסמכים להגשת תיק מועמדות יש לפנות להודיה זייטלבך, אחראית דוקטורנטים בפקולטה למשפטים, בטלפון: 04-8288259 או בדוא”ל: hzaitelba@univ.haifa.ac.il.

כתיבת תגובה