הקליניקה ליישוב סכסוכים ואוכלוסיות מוחלשות ע”ש ליאון צ’רני

בעולם שבו רובם המכריע של הסכסוכים נפתר מחוץ לכתלי בית המשפט או בהליכים המקדמיים, הקליניקה ליישוב סכסוכים באוכלוסיות מוחלשות, בהנחיית המגשרת דנה גילה, הינה קליניקה חדשנית אשר מטרתה להעניק לסטודנטים ידע מעמיק והתנסות משמעותית בתחום הגישור וכן לחשוף אותם להליכים וכלים נוספים בתחום.

ההליך המשפטי הפורמלי מתאפיין בחלק ניכר מהמקרים בכשלים מובנים כגון סרבול, עלויות כספיות גבוהות, ופגיעה קשה במערכת היחסים עם הצד השני. נוסף לאמור, ההליך המשפטי אינו מטפל בשורשי המחלוקת, כך שלעיתים רבות ההכרעה השיפוטית אינה מביאה לסיום אמיתי של הסכסוך ואף מחמירה אותו.

חלק משמעותי מן הסכסוכים הקיימים יכולים להיפתר בדרכים של שיח ושיתוף פעולה בין הצדדים וכאלטרנטיבה לפנייה לבית המשפט. קיום הליך גישור במצב של קונפליקט, עשוי לשקם את מערכת היחסים שנפגעה, ולעיתים אף לשפר אותה תוך יצירת הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה. בנוסף, שימוש בכלי הגישור מעצים את הצדדים ומאפשר להם להשמיע את קולם.

הקליניקה פועלת במטרה להפיץ את התפיסה הגישורית ולהגביר את הפנייה להליכים חלופיים טרם פנייה לבית המשפט, זאת הן על ידי חינוך הסטודנטים לתפישה של עורכי דין שיתופיים/ עורכי דין פותרי בעיות, והן על ידי הגברת המודעות להליכים החלופיים בקרב האוכלוסיה בכלל, ואוכלוסיות מוחלשות בפרט.

את הקליניקה מלווה סמינר אקדמי של ד”ר פאינה מילמן-סיון.

במסגרת תחומי פעילותה, הקליניקה מציעה גישורים במגוון תחומים כגון: גישורי גירושין, גישור בין שכנים, גישור המערב אנשים עם מוגבלות נפשית וגישורים בנושאי פגיעה מינית. שירותי הגישור ניתנים ללא עלות לאוכלוסיות מוחלשות. הגישורים מבוצעים על ידי מנהלת הקליניקה, שהינה עו”ד ועו”ס, ובשיתוף אנשי מקצוע נוספים במידת הצורך.

כמו כן, הקליניקה מעבירה במגוון ארגונים ועמותות סדנאות של “כלים גישוריים” במטרה להנחיל למשתתפים כלים לניהול מו”מ אפקטיבי וכלים לפתרון קונפליקטים. (במהלך השנים הועברו סדנאות בעמותות לנוער בסיכון, בתי ספר בשכונות מוחלשות, בתי אבות, ש.י.ל.ה -עמותה לאנשים עם מוגבלות, קשר הפרחים – בית לאנשים עם מוגבלות שכלית, נוער “לתת”, קבוצת נערות בכעבייה, ועוד)

הסדנאות מועברות גם הן ללא עלות על ידי הסטודנטים ובליווי מנהלת הקליניקה. הסדנאות מועברות בעברית/ ערבית בהתאם לצורך.

ליצירת קשר עם הקליניקה ליישוב סכסוכים ואוכלוסיות מוחלשות ע”ש ליאון צ’רני - אנא מלאו פרטיכם ושלחו את הטופס: