ד”ר קארין כרמית יפת היא חברת סגל בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.
היא בעלת תואר שני ודוקטורט במשפטים מאוניברסיטת ייל כעמיתת פולברייט ופישמן, ותואר ראשון ושני מאוניברסיטת בר-אילן (בהצטיינות יתרה וראשונה במחזור).
היא התמחתה בבית המשפט העליון אצל כב’ השופט יעקב טירקל), שימשה כיועצת בכירה לוועדת טירקל, וזכתה בגרנטים ופרסים רבים על הצטיינות במחקר ובהוראה.
מחקריה האקדמיים עוסקים בממשק שבין דת, מגדר ומשפט, וכן בניתוח פמיניסטי וסוציולוגי של סוגיות בדיני משפחה, מזרחיות ומשפט, ומיניות ומשפט.

ד”ר קארין יפת, אוניברסיטת חיפה

הפמיניזם המשפטי הישראלי פסח במידה רבה על התפתחות תיאורטית מכוננת שהביאה על הפמיניזם העולמי את “הגל השלישי”. תיאוריות של הגל השלישי מערערות על הפרדיגמות המהותניות של הפמיניזם המקובל ומאתגרות את מיקוד המבט בחוויית החיים של האישה ההטרוסקסואלית, הבורגנית, הלבנה והחילונית. ברוח התובנות של הפמיניזם השחור והפוסט-קולוניאלי, המעוגן בתפיסה מורכבת יותר של שילוב מיצבים, ההרצאה מבקשת להתמקד בנשים המשתייכות לקבוצות מיעוט בישראל ואשר קולן וחוויות חייהן כמעט ולא זוכים לנראות ולהמשגה בכתיבה המשפטית. המאמר ידגים טענה זאת באמצעות שני מקרי מבחן: מקומן של נשים מזרחיות בדיני ההפל(יה) והעדרן של נשים נוצריות מדיני הגירושין.