הצלחה בפרויקט החדרים האקוטיים

6 שנים שהפעילה הפמיניסטית חברתית Yael Sherer מובילה מאבק מול משרד הבריאות לגבי שיפור וייעול הטיפול בנפגעות תקיפה מינית בחדרים האקוטיים בבתי החולים, חדרים ייחודיים המצויים בבתי חולים בהם נפגעות תקיפה מינית מקבלות טיפול ראשוני לאחר הפגיעה.

לפני שנה בערך, הקליניקה לפמיניזם משפטי הצטרפה למאבקה של יעל ובזכות שאלון שהוכן על ידי הסטודנטיות, גלית בן שימול ואלה תור הנהדרות, אשר הופץ ומולא על ידי נפגעות תקיפה מינית, נחשפו נתונים אודות הטיפול לקוי, הבעייתי וחסר הרגישות של הצוות בחדרים האקוטיים.

ומכאן יצאה קריאה מהשטח למשרד הבריאות, אשר נפגש עם הקליניקה ושמע את הנתונים שאספנו, לפיהן, נפגעות התקיפה נפגעו פעם נוספת מהשירות הלאקוני בחדרים האקוטיים. משרד הבריאות לקח על עצמו לבדוק, לשנות ולטפל.

כתוצאה מכך משרד הבריאות נקט בצעדים על מנת להקל על השירות שניתן נפגעות תקיפה מינית בחדרים האקוטיים.

הוחלט על הגדלת התקציב עבור העלאת כוח האדם בחדרים, מתן הכשרות של הצוות והארכת תקופת שמירת ערכת האונס לשנה (במקום 3 חודשים).

אנו מודות ליעל על פועלה ולכל מי שלקחה בפרויקט ואנו נמשיך במאבק לשם הקלה והנגשה של המנגנונים הציבורים והבירוקרטים לנפגעות תקיפה מינית.

מצ”ב קישור לכתבה:

http://m.ynet.co.il/Articles/5067296

יצירת שאלון הבודק את הטיפול שניתן על ידי המשטרה לנפגעות תקיפה מינית

אנו עורכות סקר לבדיקת המענה והשירות שניתן לנפגעי/ות תקיפה מינית במסגרת התלונה הראשונית שלהן, בגין הפגיעה המינית בתחנת המשטרה.

אנו פונות לנפגעי/ות שהגישו תלונה במשטרה, לשתף אותנו באופן הטיפול של החוקרים/ות במשטרה.מטרתנו להבין היכן ניתן וצריך לשפר את הטיפול לנפגעי/ות עתידיים/יות

השאלון הוא אנונימי, על מנת לאפשר לנפגעי/ות התקיפה המינית למלא אותו בבטחה.

https://docs.google.com/…/1FAIpQLScYcoStClXGwtOYHH…/viewform