קליניקת הסנגוריה הציבורית

הסניגוריה הציבורית פועלת מכח ‘חוק הסניגוריה הציבורית’ והיא אחראית על מתן ייצוג משפטי הולם לנאשמים וחשודים הזכאים לקבל סיוע של סניגור ציבורי, דהיינו, עורך-דין ששכרו והוצאותיו משולמים על-ידי המדינה. בין סוגי האוכלוסיה הבולטים שהסניגוריה מייצגת ניתן למנות מעוטי יכולת, קטינים ולוקים בנפשם או בשכלם. הקליניקה משלבת שיעורים עיוניים ועבודה מעשית.

הנחיה קלינית:

הנחיה אקדמית:

במסגרת החלק העיוני נדון בדילמות עימן מתמודד הסניגור, כפי שהן עולות מהפסיקה, מהחקיקה, מהספרות המקצועית ומסרטים שונים שממחישים דילמות אלה. כמו כן נדון בתחומים של ניהול ההליך הפלילי, זכויותיהם של נאשמים וחשודים וחובות מקצועיות ואתיות של סניגורים.

במסגרת העבודה המעשית ‘מוצמד’ כל סטודנט לעורך-דין, המייצג נאשמים ועצורים בתיקים פליליים מטעם הסניגוריה הציבורית בערכאות השונות. במהלך שנת הלימודים מלווה הסטודנט את עורך-הדין ומסייע לו בעבודתו, במגוון רחב של מטלות. בין היתר, מתלווה הסטודנט אל עורך-הדין לדיונים בבית המשפט, לפגישות עם נאשמים ועם הפרקליטים וכן עוזר לו בהכנת הגנתם של חשודים ונאשמים.

סמינר המחקר עוסק במבנה מערכת המשפט הפלילית והמגבלות על יכולתה להשיג את מטרותיה. הסמינר מתמקד בהליך הפלילי בעבירות קלות. הדיונים עוסקים בהשלכות המעצר על ההליך, שיקול הדעת של התביעה, ימי הקראות, גישור שיפוטי והסדרי טיעון.

ליצירת קשר עם קליניקת הסנגוריה הציבורית - אנא מלאו פרטיכם ושלחו את הטופס: